תפוח האדמה הלוהט שמעכב את הקמת הממשלה | הפרשנים

    אייל ראובן No Comments on תפוח האדמה הלוהט שמעכב את הקמת הממשלה | הפרשנים

    איתי גדסי במהדורת הבוקר: "המשמעות של מכתב הרבנים מאוד דרמטית". ארי קלמן: "נתניהו אוהב לדחות בעיות. הוא עושה את זה גם הפעם"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    16:33
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on האם מותר להשתזף בשמש בשבת? תלוי במטרה | הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרכבת הממשלה: פרשן 'קול חי' איתי גדסי וכתב 'בחדרי חרדים' ארי קלמן, שוחחו עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון).

    בפתח הדברים, התייחס גדסי למכתב הרבנים בנושא חוק הגיוס: "המשמעות של זה היא מאוד דרמטית. על המכתב הזה מצרף את חתימתו הרב מאיה ובעצם זו דעתה של המועצת. בעוד שביהדות התורה נכנעו ללכת על משהו מרוכך, בעצם בש"ס אומרים שלא מתפשרים על זה למרות שתוך כמה ימים פג המנדט. נתניהו לא מוכן להכניס להסכמים את הנוסח".

    ארי קלמן: "אני מבין שאריאל אטיאס מונה ע"י דרעי גם להסביר לרבנים את המצב ולא רק למו"מ. הנוסח שעל השולחן אומר שייקחו את התקציב של 2023 כערבות לכך שחוק הגיוס יובא בנוסח מוסכם על כולם. אין נוסח מוסכם לחוק עצמו כרגע. נתניהו לא רוצה להכנס לזה כרגע. יש גם מחלוקות בתוך יהדות התורה. הוא אומר בוא נקים ממשלה ואז נדון בזה והתקציב יהיה בן ערובה בהקשר הזה".

    קלמן הוסיף: "נתניהו אוהב לדחות בעיות. הוא עושה את זה גם הפעם. בדרך כלל הוא מקים ועדות ומוצא דרכים למרוח דברים. המועצת החסידית כן אישרה את הפשרה הזאת. אטיאס היה אצל הרב צדקה ולהבנתי הצליח לשכנע אותו בפשרה הזו. עכשיו הוא יצטרף לשכנע גם את הרב מאיה".

    גדסי: "היחס של נתניהו לשותפים החרדים נראה כאילו הוא שכח שהם אלה שהביאו אותו חזרה לשלטון. הנוסחאות כרגע הן בסגנון 'הממשלה תבחן'. עם זאת, נתניהו מסכים לחוק יסוד לימוד תורה. שאומר שאדם שלומד תורה בישראל לא ילך לכלא. זו הצהרה כללית שעליה הוא מסכים".

    פרשן 'קול חי' הזכיר: "ב-21 לחודש יפוג המנדט של נתניהו. הוא יודיע לנשיא שעלה בידו ולאחר מכן יש עוד שבעה ימים להרכבת הממשלה והשבעתה".

    כתב 'בחדרי' התייחס לפרסום לפיו דרעי רוצה להאריך בשנה את כהונת הרבנים הראשיים: "לדרעי תהיה משימה לא קלה בהכרעה מי יהיה הראשון לציון הבא. אני שומע שאולי אחיו הרב יהודה דרעי, או הרב דוד יוסף. החשש הוא שראשי רשויות שמכריעים מי יהיה הרב הראשי בכל עיר יעשו פוליטיקה בגלל שזה סמוך לבחירות".



    0 תגובות